Simkortet behöver följande för att klockan ska fungera

  • Samtal
  • Data/surf 0.5-1 GB / månad
  • Om du köpt en 2G klocka, se till att din operatör stödjer 2G på SIM-kortet.
  • Ej tvillingkort, tvillingkort fungerar inte

Innehåll som kan döljas

Simkort krävs i klockan för att fungera

Klockorna kräver ett simkort för att fungera.
Simkortet behöver värde/saldo på sig för att kunna kommunicera mellan klockan och appen. Med saldo menas att simkortet ska ha samtal, data/surf.

Kontantkort: fungerar, du behöver först ladda på med värde, se till att det finns samtal, data/surf på simkortet.
Abonnemang: fungerar bra, se till att det finns samtal, data/surf på simkortet.
Operatörer: Nedan finns en lista över simkort/operatörer som fungerar, om de har 2G eller inte. 

Pinkod

Pinkod:Du kan ej ha pinkod på simkortet, det måste avaktiveras innan det monteras i klockan. Se mer >

Information om APN

APN
För att klockan ska fungera med en viss operatör, kan du behöva byta APN-inställning (datainställning) i klockan om den inte går att synka/nå med appen.

APN – När du ändrar APN i klockor med 2G
Skicka nedan koder som ett SMS till klockans telefonnummer (när respektive simkortet sitter i). Det är viktigt att du får med alla kommatecken i SMS-kommandot och att det bara är små bokstäver. Du måste få ett SMS tillbaka, annars har kommandot inte fungerat.

Om du har bytt lösenordet i klockan, ska du använda det istället för 123456. Starta sedan om klockan, vänta 5-20 min, och testa sen att nå klockan, ställa tiden, lägga in telefonbok osv.

APN – Manuell inställning av APN i klockor med 4G
För att 4G klockor ska fungera kan du behöva gå in under settings i klockan, -> MORE -> Mobile networks -> APN.

Vilka funktioner använder data/surf

90% av funktionerna (GPS-lokalisering, kartpositionering, meddelanden etc.) använder data på simkortet.
– Telefonsamtal, Monitoring/övervakning använder tal på simkortet.

VERBAL ABONNEMANG

Vårt egna SAFEKID abonnemang. fungerar perfekt med våra SENIORKLOCKOR.

Läs mer på vår info sida